E B I D M O T O R

Loading

Arkib: 2021 Julai
25 keputusan dijumpai.

Motor Tangki Depan Cuma Bermula Dari RM5,100? Semua Jenama Hebat!

Minat motor cc besar, bertangki depan, bigbike tapi bajet ciput? Korang tahu tak bajet sikit pun boleh ada motor bertangki depan yang terror? Walaupin korang pelajar, baru masuk kerja atau kerja parttime sahaja, harga motor di sini, anda mampu milik.

Condition Macam Motor Baru, Tapi Harga Motor Second Je?!

Motor jenama Yamaha adalah antara motor yang paling diminati ramai mat moto Malaysia. Juga seperti diketahui semua, design motor jenama ini adalah sangat menawankan dan tahan lasak. Dengan ciri ini, boleh ke dapat harga motor yang berpatutan di Msia?

Jangan Isi Petrol RON97 Pada Motosikal Yang Pakai Sistem CDI.

Yakin ke selama ini korang isi minyak petrol yang dapat membantu pergerakkan sistem motosikal korang berjalan lancar? Kalau tak yakin mari admin kongsikan pemilihan jenis petrol yang tepat dengan sistem motosikal korang.

Sebab Harga Yamaha RXZ RM70,000! [Penjelasan Dari Tuan Motor!]

Kenapa harga Yamaha RXZ sangat tinggi sampai berpuluh-puluh ribu? Padahal harga asal tak sampai RM10k. Adakah harga tinggi cuma disebabkan tak de keluaran atau performance motor yg luar biasa?

Enjin Sejukan Udara Dah OUTDATED?

Ramai yang mengatakan enjin sejukan cecair adalah lebih baik berbanding dengan sujukan udara. Pernyataan yang ni benar ke tidak? Kalau cam tu, lebih baik pilih motor yg pakai sejukan cecair ke? Sebenarnya, tidak!

Motor Enjin Masih STANDARD & Boleh Loan Lagi!

Kawasaki RR150 dan Yamaha Y125zr adalah motosikal yg sangat panas di pasaran Malaysia. Nak dapat stok adalah sangat susah lagi2 nak dapat yang enjin masih standard lagi lah susah. Bagi yg minat tu tapi tak nak beli cash, loan juga available.

Motosikal Dah Lesap Masih Boleh Selamat Dengan Cara Ini...

Pernah tak korang park motosikal kat satu tempat, bila datang balik motosikal tu tak dapat dikesan. Bukan sebab lupa park kat mana tapi kena curi. Aduh, masa tu rase dia punya rasa sakit hati memang tak tercapai di akal!

Motosikal 2 Stroke Boleh Pakai Minyak 4T???

Pengguna motosikal 2 stroke ni memang seorang yang sangat menjaga dan sayang akan motosikal mereka. Ini kerana mereka perlu sentiasa menjaga kecukupan minyak 2T supaya kenderaan mereka tidak meragam di kemudian hari.

Tak Buka Enjin Pun Boleh Lajukan Motor Yamaha LC135?

Ramai pengguna Yamaha Lc135 selalu modi motor utk buat motor laju. Tapi kalau nk buat motor laju, mesti buka dan usik enjin. Kalau tak nak buka enjin tak dapat ke buat motor laju sikit? Sini ada beberapa cara boleh lajukan motor tanpa usik enjin.

SEDIH! Ramai Pakai Motosikal Tapi Keselamatan Tak Diutamakan..

Penggunaan motosikal pada masa kini semakin hari semakin meningkat di ataas jalan raya. Tapi kesedaran penunggang motosikal terhadap ciri-ciri keselamatan sewaktu menunggang motosikal masih berada di tahap paling minimum.

Ubah Suai Honda Wave 100 Dah Boleh Habiskan RM55k?

Modify motor ni memang pakai duit yang agak banyak, tukar sikit2 pun perlukan duit. Tapi kalau ada duit RM55k untuk modify motor, motor tu akan jadi cam mana eh?

Betul Ke Kalau Magnet Coil Motosikal Rosak Boleh Botak Kepala???

Motosikal meragam mesti kita akan susah hati dan risau duit melayang berapa banyak pula nanti... Apabila menggunkan sesuatu kenderaan kita memang tidak boleh lari dari kerosakkan. Tapi kita boleh melambatkan kerosakkan itu jika tau caranya.

Inovasi Motosikal Masa Kini Lebih Diyakini Berbanding Dahulu

Ada banyak negara-negara maju yang sudah memastikan alatan modern itu wajib untuk motosikal di sana tetapi di Malaysia, teknologi itu hanya didapati pada model-model tertentu sahaja.

Anda Ada Tersalah Percaya MITOS Minyak Enjin?

Terdapat terlalu banyak info mengenai minyak enjin motosikal. Tapi macam mana tahu yang mana benar dan yang mana adalah mitos? Masa untuk tukar minyak hitam ni penting, so jangan korang tersalah percaya kat mitos ye.

WAJIB Tahu 10 Hak Ini Semasa Motor Kena Ditarik!

Semua tahu jika kita loan kenderaan, memang akan kena tarik balik jika tak bayar ansuran. Tapi berapa lama tak bayar ansuran pihak bank baru boleh ambil tindakan dan apakah hak anda jika kenderaan anda ditarik?

Perkara WAJIB Tahu Sebelum Tukar ECU Aftermarket!

Kalau nak modify motor, biasalah disebabkan nak buat motor lebih laju. So pillihan pertama ramai mat motor adalah tukar ECU aftermarket. Ramai yang buat modifikasi ini tapi adakah ia memang dapat bertambah kelajuan motor?

Bilakah Masa Yang Tepat Nak 'Tune Up' Motosikal?

Tahukah korang? Tune up motosikal sangat penting untuk menjamin keselamatan dan keselesaan sewaktu menunggang motosikal.

Kebanyakkan Pemandu Kereta Tidak Tahu Pekara Ini Tentang Motosikal

Kadangkala semasa berada di atas jalan raya setiap pemandu kereta mahupun penunggang motosikal mempunyai ego masing-masing dan saling tidak memahami antara satu sama lain.

Takyah Pakai Minyak Lebih Untuk Setiap Perjalanan!

Kebanyakkan orang yang pakai motor, perkara pertama yg akan dilihat adalah motor jimat minyak ke tak. Motor yang lebih besar memanglah lebih makan minyak berbanding motor biasa. Tapi ada caranya juga utk jimat minyak utk motor besar.

Palam Pencucuh Ori Ke Tak? 6 Cara Membezakan!

Banyak barang di pasaran mempunyai barang tiruan terutama untuk jenama yang lebih dikenali. Palam pemcucuh adalah satu barang yang mempunyai barang klon! So pengguna perlu berhati-hati kerana ini melibatkan nyawa.

Penjagaan Honda ADV 150 BUKAN Seperti Kapcai!

Jaga skuter ni berbeza dengan kapcai biasa. Skuter yang masih sangat baru di pasaran ni mmg ramai yang keliru dan ingin tahu cara penjagaan skuter ini.

Cara Tukar Nama Motor Jika Pemilik Meninggal Dunia [TERKINI]

Apabila pemilik motosikal telah meninggal dunia, macam mana caranya untuk tukar nama? Berapa kami roadtax dan insurans boleh renew tanpa tukar nama kepada pemilik baru? Langkah pertama hingga terakhir telah tersenarai dalam artikel ini!

Melecur Terkena Ekzos Bukan Benda Main-Main!!

Tahukah anda? Kulit terkena ekzos kenderaan terutamanya motosikal adalah sangat bahaya dan boleh mengakibatkan luka kebakaran tahap ketiga jika ia terlalu panas. Baca artikel ini untuk cara rawatan.

Motor 120 CC Ke Atas.. Harga Cuma Ni je?!

Pilih motor yang betul-brtul tahan lasak lebih penting daripada pilih yang gaya sahaja dan mahal. Terdapat banyak pilihan motosikal yang harga berbaloi dan kualiti motor setanding dengan jenama yang besar-besar.

Cara Claim Insurans Kemalangan Motosikal

Terdapat beberapa cara yang anda boleh gunakan untuk claim insuran kemalangan motorsikal jika kenderaan anda mengalami kemalangan.

EbidMotor
Hi there,
How can I help you?
00:01
Start Chat