E B I D M O T O R

Loading

Baru-baru ni

Ubah Suai Honda Wave 100 Dah Boleh Habiskan RM55k?

Modify motor ni memang pakai duit yang agak banyak, tukar sikit2 pun perlukan duit. Tapi kalau ada duit RM55k untuk modify motor, motor tu akan jadi cam mana eh?

Betul Ke Kalau Magnet Coil Motosikal Rosak Boleh Botak Kepala???

Motosikal meragam mesti kita akan susah hati dan risau duit melayang berapa banyak pula nanti... Apabila menggunkan sesuatu kenderaan kita memang tidak boleh lari dari kerosakkan. Tapi kita boleh melambatkan kerosakkan itu jika tau caranya.

Inovasi Motosikal Masa Kini Lebih Diyakini Berbanding Dahulu

Ada banyak negara-negara maju yang sudah memastikan alatan modern itu wajib untuk motosikal di sana tetapi di Malaysia, teknologi itu hanya didapati pada model-model tertentu sahaja.

Anda Ada Tersalah Percaya MITOS Minyak Enjin?

Terdapat terlalu banyak info mengenai minyak enjin motosikal. Tapi macam mana tahu yang mana benar dan yang mana adalah mitos? Masa untuk tukar minyak hitam ni penting, so jangan korang tersalah percaya kat mitos ye.

WAJIB Tahu 10 Hak Ini Semasa Motor Kena Ditarik!

Semua tahu jika kita loan kenderaan, memang akan kena tarik balik jika tak bayar ansuran. Tapi berapa lama tak bayar ansuran pihak bank baru boleh ambil tindakan dan apakah hak anda jika kenderaan anda ditarik?

Perkara WAJIB Tahu Sebelum Tukar ECU Aftermarket!

Kalau nak modify motor, biasalah disebabkan nak buat motor lebih laju. So pillihan pertama ramai mat motor adalah tukar ECU aftermarket. Ramai yang buat modifikasi ini tapi adakah ia memang dapat bertambah kelajuan motor?

Bilakah Masa Yang Tepat Nak 'Tune Up' Motosikal?

Tahukah korang? Tune up motosikal sangat penting untuk menjamin keselamatan dan keselesaan sewaktu menunggang motosikal.

Kebanyakkan Pemandu Kereta Tidak Tahu Pekara Ini Tentang Motosikal

Kadangkala semasa berada di atas jalan raya setiap pemandu kereta mahupun penunggang motosikal mempunyai ego masing-masing dan saling tidak memahami antara satu sama lain.

Takyah Pakai Minyak Lebih Untuk Setiap Perjalanan!

Kebanyakkan orang yang pakai motor, perkara pertama yg akan dilihat adalah motor jimat minyak ke tak. Motor yang lebih besar memanglah lebih makan minyak berbanding motor biasa. Tapi ada caranya juga utk jimat minyak utk motor besar.

Palam Pencucuh Ori Ke Tak? 6 Cara Membezakan!

Banyak barang di pasaran mempunyai barang tiruan terutama untuk jenama yang lebih dikenali. Palam pemcucuh adalah satu barang yang mempunyai barang klon! So pengguna perlu berhati-hati kerana ini melibatkan nyawa.

EbidMotor
Hi there,
How can I help you?
00:01
Start Chat